۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۷۸۵۶
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

برخی مسؤولان درکی از نفوذ فرهنگی ندارند | دولت معیشت مردم را سامان دهد

برخی مسؤولان درکی از نفوذ فرهنگی ندارند | دولت معیشت مردم را سامان دهد
نماینده خبرگان با بیان اینکه اگر کسی ذره ای درد دین داشته باشد، با مشاهده ولنگاری های فرهنگی از درون می سوزد، گفت: برخی مسؤولان درکی از نفوذ فرهنگی دشمن ندارند.

آیت الله سید توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب و با بیان این که اینکه رهبر معظم انقلاب در سراسر جهان از مقبولیت برخوردار هستند و همه انسان ها با هر اعتقادی نسبت به رهبری شایسته و درست ایشان اذعان دارد، گفت: ما با مشاهده رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای دریافته ایم که ایشان بهترین جایگزین برای امام خمینی(ره) بوده و هستند.

وی به ولایتمداری و پشتیبانی مردم ایران از ولایت فقیه اشاره و اظهار کرد: مردم ایران همواره در بزنگاه ها گوش به فرمان رهبری بوده و در راستای حمایت از ایشان گام برداشته اند.

آیت الله توکل با گرامیداشت هفته دولت و با بیان اینکه خواسته مردم از دولت تأمین معیشت و توسعه رفاه جامعه است، عنوان کرد: مردم می خواهند که برای تأمین مایحتاج خودشان سختی و مشقت تحمل نکنند؛ همچنین ایجاد اشتغال، تعدیل قیمت ها و تسهیل مسائلی همچون خرید مسکن و ازدواج نیز از سایر مطالبات به حق مردم از مسؤولان جامعه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دولت باید مشکلات مردم را تا جایی که توان دارد حل کند، عنوان کرد: دولت به آسانی می تواند نیازهای مردم را شناسایی کرده و به رفع آنها بپردازد؛ بدیهی است که دولت هر مقدار هم که تلاش کند نمی تواند همه مشکلات را برطرف کند، اما باید توان خود را بر آن بگذارد که مشکلات و مسائل مردم را به صورت حداکثری حل کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید جلوی افرادی را که به نام مؤسسات دولتی از مردم کلاهبرداری می کنند را بگیرد، افزود: امروز دولت باید آن دسته از مدیرانی را که تنها به منافع خود و خانواده شان می اندیشند و برای حل مشکلات مردم گامی بر نمی دارند را از دایره مسؤولیت خارج کند.

آیت الله توکل در ادامه با بیان اینکه اگر دولتمردان از دشمنان ترس و واهمه داشته باشند نمی توانند تدابیر راهبردی برای اداره مملکت اتخاذ کنند، گفت: ترس، ذلت را به همراه خود می آورد، بنابراین دولتمردان نباید با واهمه و هراس از دشمن دست به تصمیم گیری های کلان بزنند، زیرا ملت سرافراز ایران نباید طعم ذلت را بچشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تجربه های گذشته به ما آموخته است که هرکجا دولتمردان در برابر دشمن کوتاه آمده اند، دشمن با قدرت پیشروی کرده است، از همین جهت امروز دولتمردان باید هرگونه ترس از دشمن را کنار گذاشته و راه مقاومت و قاطعیت را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به حربه های دشمن برای سلطه یافتن بر سایر کشورها تأکید کرد: دشمن همواره از حربه هایی همچون جنگ نظامی، تحریم های نظامی، اقتصادی و سیاسی و نفوذ فرهنگی برای سلطه یافتن بر سایر ملت ها استفاده می کند؛ امروز شاهد هستیم که دشمن از جنگ نظامی و تحریم های اقتصادی ناامید شده و دست به نفوذ فرهنگی زده است تا بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

آیت الله توکل با بیان اینکه دشمن درصدد آن است که فرهنگ اهل بیت(ع) را از جامعه اسلامی بزداید، ابراز کرد: دشمن با ظواهر دین مشکلی ندارد، بلکه می گوید هر چه می خواهید برای اهل بیت(ع) عزاداری کرده و یا شادی کنید، اما با مرام آنهاکاری نداشته باشید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نفوذ فرهنگی آخرین حربه دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی است، ادامه داد: متأسفانه مشاهده کردیم که دشمن با در پیش گرفتن این حربه توانست در زمینه عفاف و حجاب به مملکت اسلامی ضربه وارد کند؛ بدحجابی ها و بعضاً بی حجابی ها نتیجه نفوذ فرهنگی دشمن است و متأسفانه برخی از بانوان جامعه تابع نفوذ فرهنگی دشمن شدند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای مبارزه با بدحجابی ها باید کارمندان خود را به حجاب مقید کند، گفت: اگر این کار انجام شود بخش عظیمی از جامعه ملزم به رعایت حجاب می شوند؛ همچنین دولت باید پس از اجرای این اقدام سعی کند تا فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهد.

آیت الله توکل اضافه کرد: آیا مملکتی که توانست صدام را از خاک خود بیرون کند، در زمینه حجاب می لنگد؟ اگر دست مراکز مختلف در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باز باشد، همه مشکلات در رابطه با بدحجابی ها و بی حجابی ها به سرعت حل خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدم اهتمام برخی مسؤولان برای حل مسأله ولنگاری فرهنگی در جامعه تصریح کرد: برخی مسؤولان درد دین ندارند، زیرا اگر کسی ذره ای درد دین داشته باشد، با مشاهده ولنگاری های فرهنگی از درون شعله ور شده و می سوزد.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسؤولان درکی از نفوذ فرهنگی دشمن ندارند، عنوان کرد: عده ای از مسؤولان می دانند که اگر بنا باشد با ولنگاران فرهنگی برخورد شود، باید با نزدیکان خود نیز برخورد کنند؛ وزیر ارشاد برای فرهنگ چه کرده است؟ وزیر ارشاد در زمینه های فرهنگی از اختیارات بسیاری برخوردار است، اما کجا سراغ داریم که ایشان اطلاعیه ای محکم و یا طرحی قاطع برای حل مشکلات مربوط به حجاب ارائه داده باشد؟

آیت الله توکل با اشاره به حضور گسترده بانوان محجبه در راهپیمایی های مختلف تصریح کرد: تعداد بدحجاب ها زیاد نیست، بلکه هیاهویشان زیاد است؛ مسؤولان اگر بخواهند به آسانی می توانند مشکل بدحجابی را حل کنند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور : می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار و رشوه خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا برخلاف رژیم ظالم شاهنشاهی ساقط شده ملعون که نتوانست راه خود را از درباریان و خانواده های فاسد و غارتگر شاه و اطرافیانش جدا کند. اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
excellent
0
0